25 Kasım 2010 Perşembe

Aleko





1990'lardan kalma bir Moskvich. Cihangir Caddesi'nde diğer araçların tersine park halinde, simetriyi bozmak için burdayım der gibi asfalta yapışmış.

Rusya kökenli Moskvich'in üretimi 1945'ten 2002'ye kadar devam etmiş. Evet tahmin edildiği üzere de Moskovalı demek oluyor. Modelin adı Aleko'nun açılımı da şaşırtmıyor:  Автомобильный завод имени Ленинского Комсомола", Aftomobilnyi zavod imeni Leninskogo Komsomola yani "Automotive Factory of Lenin's Komsomol".

Önce sadece uzaktan resim alabildim çünkü yaklaştığımda içeride genç bir çocuk olduğunu ve beni farkedince uyandığını gördüm. Bu beklenmedik durum karşısında tepkim hızlıca uzaklaşmak olduysa da sonra yeniden yaklaşarak birkaç resim daha aldım. Hayal meyal bir seyahat çantası gördüğümden gezgin bir çocuktu diye düşünüyorum. Arabanın bulunduğu yere ancak ikinci gidişimde içeriden resim alabildim, tabii gezgin çoktan yola koyulmuştu. İçeride bazı eşyalarını bıraktı mı yoksa o eşyalar daha önceden kalma mı bilemiyorum ama bir hurdanın ilk kez bir ev gibi kullanıldığını görmek güzel. İçeride dolap niteliğinde gri bir sepet ve içinde karmakarışık bir sürü eşya var.



Arka cam ise çoğu zaman olduğu gibi curcunaydı, çocukla birlikte birçoğu gitmiş. Kalanlar ise T.C. Anayasası, burun damlası, vitamin kutusu, sarımsak ve diş fırçası gibi alakasız şeyler.



80 ve 90'lardaki sadece arabanın ve modelinin yer aldığı araba reklamlarına bayıldığımı söylemiş miydim?












2 yorum:

  1. tanrım! Moskvitch!

    bildiğim kadarı ile 4 vitesler.. ama rus soğukluğundan olsa gerek çok sağlam arabalar.. iflas ettiler 2000 lerde..
    arabalar hep bir tanrı gibidir.. birgün yalnızlığa terk edilir..

    YanıtlaSil
  2. ve samara'nın eskilerden bir modeline de baya benziyor, neredeyse sadece farda birbirlerinden ayrılıyorlar.

    YanıtlaSil