9 Kasım 2010 Salı

Fiat 126



Cihangir Caddesi'nde çok küçük bir araba. Tam olarak teneke diyemesek de oldukça hafif. Yaklaşık 600 kg.

1973'ten 2000 yılına kadar büyük bir çoğunluğu Polonya'da olmak üzere 4,673,655 adet üretilmiş. 1000 araçlık "Mutlu Son" isimli son seri ise sadece sarı ve kırmızı renkten oluşmuş.

126p serisinin ise Polonya için özel bir anlamı var. Komünizm döneminde  bireylerin özel arabaya sahip olması lüks olarak algılandığından ülkedeki araba sayısı oldukça az. Ülkede sınırlı sayıda üretilen Syrena da yeterli gelmiyor. Yönetimin değişmesiyle birlikte 126p'nin üretimine başlanıyor ve araba çok ufak olmasına rağmen her bir Polonyalı ailenin favori arabası haline geliyor.

Buradaki 126'nın koltuk kılıfları baya ilginç. Sanırım eskiden bu kılıfları daha çok görüyorduk. Sahibi neşeli bir karakter mi desek çocuklarına bir kıyak mı geçmiş bilemedim ama Gufiler, Mikiler yetmemiş, arka tarafa da kim olduğunu çıkaramadığım bir karakterin sticker'ı gelmiş.




Bugün 1990-92 model bir 126'nın fiyatı çok da az sayılmaz, 2.500-3.500 TL arasında değişiyor.

Buyrun size gıcır gıcır bir Fiat 126.



3 yorum:

  1. ahah süper süper.. arada görüyorum ben 126 dan modifiye edilmiş halde ama.. arkadaşta vardı üstü açıktı çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Arabamı konu olarak ele aladığınız için çok teşekkürler. Çok hoş bir sürpriz olmuş. Ayrıca yorumlarınız da çok hoşuma gitti ve tahminlerinize biraz katkıda bulunayım dedim.

    Evet arabamın Polonya'dan geldiği doğru ama iki grup araba geldi o dönem Polonya'dan Fiat 126 (sulu motor)ve FSM 650 (hava soğutmalı motor. Benim arabam Fiat 650 çükü sadece 650 kilo. Üniversitede öğrenci iken almıştım ve Cihangir Caddesine taşındığımızda arabam gıcır gıcır ve pırıl pırıldı! Maalesef kötü park eden, sarhoş ve saygısız bazı vatandaşlardan dolayı gördüğünüz duruma gelmiştir. Kızım doğduğunda daha büyük bir araba almamız gerekti. Satmayı düşündüğüm halde satamıyorum çünkü onu çok sevdim ve aynı zamanda gelen teklifler çok komikti. Sizin bahsettiğiniz fiatlara alıcı bulsam satacağım! İçi çok temiz ve az kullanılmış bir araba!

    Blogunuzda arabama da yer verdiğiniz için teşekkürler.
    Evridiki Dakos

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca plakasını da "ED" olarak özel almıştım! :)

    YanıtlaSil