27 Ocak 2011 Perşembe

Ascona 16


Adını İsviçre Ticino’daki bir tatil kasabasından alan Ascona, Opel tarafından 1970’den 1988’e kadar 3 farklı seride Ford Taunus’a rakip niyetine üretilmiş. 1988’den sonra ise Ascona’nın üretim bandındaki yerini Opel Vectra almış.




Ben bu güzel mavi Ascona’yı herkesin transit geçtiği, belediyenin zamanında elini bile sürmediği alternatif güzergah Küçük Armutlu’da gecekonduların arasında buldum. Normalde bu kadar güzel mi yoksa mahallenin içinde parlamış diye mi öyle geldi bilemiyorum ama deri kaplamaları ve topuzlu direksiyonu kendisine ayrı bir hava katmış. Çevresi gecekonduyla dolu olmasına rağmen mekanın verdiği ıssızlık, yerdeki ölü fareler ve başındaki sinekler hafif bir tırsma moduna sokmuyor değil. Neticede neden çekiyorsun sorusuna yakalanmadan kaçtım mı kaçtım.

Bu da 70’lerin Ascona 12 reklamı. Motorun resmini koydukları iyi olmuş, içimiz rahatladı. Genç, kompakt, göz alıcı ve temiz bir araba. Bugün temiz diye satmaya çalışsan baya komik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder